כתובת: קדושת אהרון 10 קומת הכניסה |

סקירת מערכות מוקדמת

סקירת מערכות מוקדמת מהווה את אחד הכלים החשובים ביותר בעת ההריון לאבחון מומים אפשריים בעובר בשלב מוקדם. הבדיקה, המתבצעת באמצעות אולטרסאונד מוקדם בין השבועות ה-14 ל-16 להריון, מספקת מידע חיוני על איברי העובר ומאפשרת לזהות סימנים ראשוניים לפגמים אנטומיים או גנטיים.

סקירת מערכות מוקדמת – התהליך והמטרה

סקירת מערכות מוקדמת מתמקדת בחקירה של המבנה האנטומי של העובר בתקופה קריטית של ההתפתחות שלו. בשלבים הללו, בין השבועות ה-14 ל-16 להריון, רוב האיברים העיקריים כבר נוצרו והמערכות המרכזיות כבר בתהליך מתקדם של התפתחות. הבדיקה מאפשרת לבדוק את תקינות המבנה הפיזי של העובר, כמו גם לזהות פגמים או סטיות מהנורמה שעשויות להשפיע לאורך כל חייו.

איך מתבצעת הבדיקה?

במהלך סקירת המערכות, הרופא משתמש במכשיר אולטרסאונד מתקדם לבחינה מפורטת של כל אחד מהאיברים. נבדקת התפתחות הלב, כלי הדם העיקריים, המוח, הכליות, המערכת העיכול ואיברים חיוניים נוספים. דגש מיוחד ניתן לזיהוי מומים מולדים שכבר ניתן לאבחן בשלב זה, כמו למשל פגמים במבנה הלב.

מהם המומים המולדים והסמנים הרכים שנבדקים?

מומים מולדים הם פגמים אנטומיים שיכולים להשפיע על תפקוד היילוד לאחר הלידה, ולעיתים אף לגרום לנכות פיזית או נוירולוגית. זיהוי מומים אלו בשלב מוקדם מאפשר להורים ולצוות הרפואי להתכונן לקראת טיפולים או התערבויות רפואיות שעשויות להיות נחוצות לאחר הלידה.

 

סקירת מערכות מוקדמת

יתרונות וחסרונות של סקירת מערכות מוקדמת

יתרונות:
  1. זיהוי מוקדם של בעיות פוטנציאליות: אחד היתרונות המשמעותיים של סקירת מערכות מוקדמת הוא היכולת לזהות מומים או פתולוגיות בשלב מוקדם של ההיריון. זה מאפשר להורים ולצוות הרפואי להתכונן מראש לכל תרחיש ולנקוט בפעולות המתאימות בהתאם לממצאים.

  2. החלטות מושכלות: האפשרות לזהות בעיות בשלב מוקדם מעניקה להורים זמן רב יותר להתייעץ, ללמוד על האופציות הקיימות ולהחליט על הדרך להמשיך, כולל התמודדות עם הפסקת היריון אם זו תהיה ההחלטה.

  3. בטיחות רפואית: במקרה של זיהוי של מום חמור שמחייב הפסקת היריון, יתרון נוסף הוא האפשרות לבצע את ההפלה בשלב מוקדם יותר, שבו ההליך נחשב לבטוח יותר ופחות פולשני.


חסרונות:
  1. הגבלות בזיהוי: למרות יכולת הבדיקה לזהות מגוון רחב של מומים, ישנם מומים גנטיים שהבדיקה אינה מסוגלת לזהות. זה משאיר חלק מהמצבים ללא תשובה מוחלטת ודורש לעיתים בדיקות נוספות כדי לאשר או לשלול פתולוגיות אפשריות.

  2. דאגה וחרדה להורים: הגילוי של סמנים רכים או פגמים שאינם מוגדרים במדויק יכול להוביל לחרדות ודאגות מיותרות בקרב ההורים. זה עשוי לגרום להם לעבור בדיקות פולשניות נוספות שלא תמיד נחוצות ולעיתים גם לא ספציפיות מספיק כדי לקבוע באופן חד משמעי את נושא הבעיה.

  3. אי ודאות: מכיוון שהבדיקה אינה מאפשרת זיהוי של כל המומים ולעיתים רק מרמזת על סיכון מסוים לפתולוגיה, הורים עשויים להישאר עם אי ודאות ולחץ, שיכולים להשפיע לרעה על חוויית ההיריון כולה.

סקירת מערכות מוקדמת, מציעה יתרונות רבים אך גם מציאות בה יש צורך לשקול ולהבין את המגבלות שלה. ההבנה של יתרונותיה וחסרונותיה חשובה להורים ולצוות הרפואי כאחד על מנת לנהל את ההריון באופן המיטבי והמושכל ביותר.

סקירת מערכות מוקדמת

סקירת מערכות ראשונה - רוממה מדיקל הבית לבריאות האישה

מרפאת "רפואית" ידועה מזה שנים רבות בזכות שירותיה המקצועיים בתחום רפואת נשים, גניקולוגיה והריון. לאחרונה, עברה המרפאה מהפכה של ממש בתחום בדיקות האולטרסאונד, עם רכישת מכשיר תלת ממדי מתקדם מהטובים ביותר שקיימים כיום.

המכשיר החדש מאפשר ביצוע סקירת מערכות צבעונית מקיפה, תוך מתן תמונה ברורה ומפורטת יותר של איברי הגוף. יתרון זה משמעותי ביותר עבור נשים בהריון, המאפשרות להם לקבל תמונה ראשונה ומרגשת של העובר, תוך הבחנה מדויקת יותר במבנה גופו ובאיבריו.

בנוסף, צוות המרפאה כולל שתי טכנאיות אולטרסאונד וותיקות ומנוסות, בוגרות בתי החולים "הדסה עין כרם" ו"שערי צדק". ניסיונן הרב ותשומת הלב הפרטנית שהן מעניקות לכל מטופלת, תורמים רבות לחוויית בדיקה נעימה ומקצועית.

המרפאה מציעה מגוון רחב של בדיקות אולטרסאונד מתקדמות, ביניהן:

  • סקירת מערכות מוקדמת: בדיקה זו מתבצעת בשבועות 11-14 להריון, ומאפשרת זיהוי מוקדם של מומים מולדים.
  • סקירת מערכות מאוחרת: בדיקה זו מתבצעת בשבועות 18-22 להריון, ומאפשרת בחינה מקיפה יותר של איברי העובר ומערכותיו.
  • אולטרסאונד תלת ממדי: בדיקה זו מאפשרת קבלת תמונה תלת מימדית של העובר, תוך הדגשת תווי פניו ופרטים אנטומיים נוספים.

שרותים נוספים שלנו

רפואת נשים

את צריכה את הרופאים
הטובים ביותר, לצדך.

הריון ומיילדות

מעקב הריון?
אפשר במרפאה, אפשר גם בבית.

רפואת ילדים

כשעוסקים בבריאות של הילדים שלנו, לוקחים את הוותיקים והמנוסים.

רפואת משפחה

רופא משפחה, צריך להיות שם בשבילך לאורך כל הדרך.

שעות הפתיחת של המרכז ‘רפואית’:

ימים א'-ה' – 8:30 – 19:00 | יום ו' וערבי חג – 8:00 – 11:00

שעות הפתיחת של המרכז ‘רפואית’:

ימים א'-ה' – 8:30 – 19:00 |
יום ו' וערבי חג – 8:00 – 11:00

המומחים שלנו

רפואת נשים ומיילדות:

פרופ' ארנון סמואלוב

מומחה לסיבוכי הריון

פרופ' סורינה גריסרו

מומחית במיילדות וגניקולוגיה

ד"ר רפאל פולק

מומחה לסקירת מערכות

פרופ' עירית הדס הלפרן

מומחית ברדיולוגיה אבחנתית

ד"ר נעמה סרבניק

מומחית לנערות מתבגרות וגיל המעבר

טכנאית מומחית לאולטרסאונד הדס כהן

מומחית בבדיקות אולטרסאונד בעלת ותק רב בתחום

בודקת טהרה מלכה מטטוב

בודקת טהרה מומלצת על ידי רבנים ואנשי מקצוע

רפואת משפחה:

ד"ר חנן שבתאי

מומחה ברפואת משפחה ואף אוזן גרון

ד"ר ג'ויס מוראל

מומחית לרפואת משפחה.

ד"ר אלישבע טובעלם

מומחית ברפואת משפחה פנימית וכללית

ד"ר שאול שבתאי

מומחה ברפואת ילדים

ד"ר יונתן רוזנבלום

פודיאטור, מומחה באורתופדיית כף הרגל

רח' קדושת אהרון 10 , ירושלים (קומת הכניסה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן