כתובת: קדושת אהרון 10 קומת הכניסה |

סקירת מערכות מאוחרת – המדריך המלא לבדיקה הכרחית בהריון

סקירת מערכות מאוחרת היא שלב הכרחי במעקב ההריון, המאפשר לזהות מומים אנטומיים בעובר ולוודא את התפתחותו התקינה. בדיקה זו, הנערכת בין השבועות ה-19 ל-24 להריון, מבטיחה שהעובר מתפתח כשורה ומזהה בעיות פוטנציאליות שיכולות לדרוש טיפול רפואי מיידי או לאחר הלידה.

סקירת מערכות מאוחרת – תהליך הבדיקה

במהלך סקירת מערכות מאוחרת, הרופא או הטכנאי המקצועי מבצע אולטרסאונד מפורט, על מנת לבחון את כל המערכות הפנימיות של העובר. הבדיקה כוללת את המוח, שבו נבדקת התפתחותו הנורמלית ואין סימנים למומים נוירולוגיים או מבניים. הלב, שבו מתמקדים בפונקציונליות ובמבנה המספקים תמונה ברורה של אפשריות לפגמים כמו חורים בחדרים או בלוטות לב חסרות תפקוד, וכן הכליות ומערכת העיכול, שבהן מחפשים סימנים לאפשריות של בעיות בתפקוד או פגמים אנטומיים.

בנוסף, הבדיקה כוללת גם סקירה של הגולגולת, שם נבדקת האינטגרציה המוחית ומערכת העצבים המרכזית. סקירה זו חשובה במיוחד לזיהוי פגמים מולדים או פתולוגיות נוספות שיכולות להופיע לאורך השדרה. מערכת העיכול ואיברי המין נבדקים על מנת לוודא את התפתחותם התקינה ולאתר כל סטייה מהנורמה שעשויה לדרוש טיפול רפואי או מעקב אחרי הלידה.

כל אחד מהפרטים הללו נחשב לחיוני לתהליך הזיהוי וההערכה המוקדמים של כל בעיה אפשרית, והיכולת לבצע סקירה מעמיקה כזו מספקת להורים ראש שקט ומאפשרת לצוות הרפואי לתכנן כל צעד טיפולי עתידי בהתאם לתוצאות.

 

סקירת מערכות מאוחרת

סקירת מערכות מאוחרת - מרפאת "רוממה מדיקל" הבית לבריאות האישה

למי מיועדת סקירת מערכות מאוחרת פרטי?

סקירת מערכות מאוחרת היא בדיקה חיונית המיועדת לכל הריונית כחלק אינטגרלי מהמעקב הרפואי השוטף שמלווה את כל תקופת ההריון. הבדיקה מתוכננת להתבצע בין השבועות ה-19 ל-24 ומטרתה לאתר בעיות פוטנציאליות ולסייע בהכנת הצוות הרפואי וההורים לתכנון טיפול ומעקב רפואי אחרי הלידה.

במיוחד, נשים בקבוצות סיכון גבוה יותר, כמו נשים מעל גיל 35, מוצאות ערך רב בבדיקה זו. נשים אלו נמצאות בסיכון מוגבר לסיבוכים גנטיים ומומים בעובר, ולכן סקירה מעמיקה ומדויקת יכולה לספק מידע חשוב שיעזור לנהל את ההריון בבטחה ובוודאות. כמו כן, נשים עם היסטוריה של בעיות גנטיות או מומים במשפחה נדרשות לקחת חלק בבדיקה זו כדי לבחון אפשרות לחזרתיות של הבעיות האלה בהריון הנוכחי.

בנוסף, נשים שחוו סיבוכים בהריונות קודמים או לידות מוקדמות, מועדות לעבור סקירת מערכות מאוחרת פרטי כדי לוודא שההריון הנוכחי מתפתח כראוי ולקבל התראה מוקדמת על אפשרות להתמודדות עם סיבוכים דומים.

הקפדה על ביצוע סקירת מערכות מאוחרת פרטי מספקת לכל הריונית את הכלים להיות מוכנה ומודעת לבריאות העובר שלה, ולקחת חלק פעיל בהחלטות הקשורות להמשך ההריון והלידה.

 

סקירת מערכות מאוחרת פרטי ב"רוממה מדיקל"

מרפאת "רוממה מדיקל" ידועה מזה שנים רבות בזכות שירותיה המקצועיים בתחום רפואת נשים, גניקולוגיה והריון. לאחרונה, עברה המרפאה מהפכה של ממש בתחום בדיקות האולטרסאונד, עם רכישת מכשיר תלת ממדי מתקדם מהטובים ביותר שקיימים כיום.

המכשיר החדש מאפשר ביצוע סקירת מערכות צבעונית מקיפה, תוך מתן תמונה ברורה ומפורטת יותר של איברי הגוף. יתרון זה משמעותי ביותר עבור נשים בהריון, המאפשרות להם לקבל תמונה ראשונה ומרגשת של העובר, תוך הבחנה מדויקת יותר במבנה גופו ובאיבריו.

בנוסף, צוות המרפאה כולל שתי טכנאיות אולטרסאונד וותיקות ומנוסות, בוגרות בתי החולים "הדסה עין כרם" ו"שערי צדק". ניסיונן הרב ותשומת הלב הפרטנית שהן מעניקות לכל מטופלת, תורמים רבות לחוויית בדיקה נעימה ומקצועית.

 

שרותים נוספים שלנו

רפואת נשים

את צריכה את הרופאים
הטובים ביותר, לצדך.

הריון ומיילדות

מעקב הריון?
אפשר במרפאה, אפשר גם בבית.

רפואת ילדים

כשעוסקים בבריאות של הילדים שלנו, לוקחים את הוותיקים והמנוסים.

רפואת משפחה

רופא משפחה, צריך להיות שם בשבילך לאורך כל הדרך.

שעות הפתיחת של המרכז ‘רפואית’:

ימים א'-ה' – 8:30 – 19:00 | יום ו' וערבי חג – 8:00 – 11:00

שעות הפתיחת של המרכז ‘רפואית’:

ימים א'-ה' – 8:30 – 19:00 |
יום ו' וערבי חג – 8:00 – 11:00

המומחים שלנו

רפואת נשים ומיילדות:

פרופ' ארנון סמואלוב

מומחה לסיבוכי הריון

פרופ' סורינה גריסרו

מומחית במיילדות וגניקולוגיה

ד"ר רפאל פולק

מומחה לסקירת מערכות

פרופ' עירית הדס הלפרן

מומחית ברדיולוגיה אבחנתית

ד"ר נעמה סרבניק

מומחית לנערות מתבגרות וגיל המעבר

טכנאית מומחית לאולטרסאונד הדס כהן

מומחית בבדיקות אולטרסאונד בעלת ותק רב בתחום

בודקת טהרה מלכה מטטוב

בודקת טהרה מומלצת על ידי רבנים ואנשי מקצוע

רפואת משפחה:

ד"ר חנן שבתאי

מומחה ברפואת משפחה ואף אוזן גרון

ד"ר ג'ויס מוראל

מומחית לרפואת משפחה.

ד"ר אלישבע טובעלם

מומחית ברפואת משפחה פנימית וכללית

ד"ר שאול שבתאי

מומחה ברפואת ילדים

ד"ר יונתן רוזנבלום

פודיאטור, מומחה באורתופדיית כף הרגל

רח' קדושת אהרון 10 , ירושלים (קומת הכניסה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן